sobota, 15 października 2011

Z pamiętnika REDnacza: Dialogi z Majką

Wróciłem z zakupów. Siaty rzuciłem w kuchni i usiadłem zmachany na fotelu w dużym pokoju. Majka oglądała akurat jakiś film w telewizji. Na stole leży pudełko świeżych i zgrabny stosik zużytych już chusteczek...
Oto streszczenie filmu w telegraficznym skrócie:
Ona była z Pierwszym, a potem z Drugim. Ten Pierwszy przyszedł na uroczystość, na której Ona była z tym Drugim i zrobił karczemną awanturę. Doszło do rękoczynów i ogólnej rozpierduchy. Kiedy przyszło wybierać między Pierwszym i Drugim Ona nie wybrała żadnego i wpatrywała się wieczorem z tarasu w księżyc w pełni...
Pojawiają się napisy, Majka ma szklane oczy.
- A Tobie co? - pytam.
- Ty i tak tego nie zrozumiesz...
Poczułem się staro...

* * *

Na obiad zrobiłem kapuśniak. Na kiełbasie. Na chwilę wyszedłem z pokoju do kuchni po chleb. Po powrocie zastałem miskę ograbioną ze wszystkich kawałków kiełbasy.
- Wróżka... - powiedziała Majka poważnie.
- Ja jestem wróżka!
- ... to się dzisiaj nalata.

* * *

Wczoraj ugotowałem kapuśniak - wyszedł naprawdę dobry. Dziś, gdy jadłem go z Majką, licząc na choćby drobną pochwałę z Jej strony, spytałem z głupia frant:
- Zupa palce lizać, no poezja normalnie! Ciekawe kto ugotował taki pyszny obiadek?
Majka spojrzała na mnie jak na idiotę.
- Ratatuj?

* * *

‎- Idę z Docentem i do sklepu (tu padła nazwa Kaufland, której, aby nie lokować nazwy produktu na blogu, nie podam), coś mam kupić?!
Majka wyjęła 20 groszy ze skarbonki, otworzyła portfel i wsadziła monetę do środka.
- Dla mnie serniczek!
- Ale to kosztuje nieco więcej! - spojrzałem na córkę z wyrzutem.
- Ty sobie jakoś poradzisz! - odparła rezolutnie.
Duma wypełniła obie komory serca, łącznie z przedsionkami, z wiary córki w siły własnego ojca, lecz za moment stan błogi zburzyła myśl czarna. A co, jeśli kiedyś, przez zupełny przypadek, ślepy los rzuci ciało me obfite do salonu samochodowego lub developera?
- Następnym razem powiem tylko, że wychodzę z psem... - pomyślałem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz